מקלחונים מעוצבים – השוואת מחירים

מקלחונים מעוצבים ניחנים בהפרשי מחירים על פי שווי חומר הגלם המעבה את המקלחת, סוג הציפוי, וסוג הדלת שמגנה על המקלחון ומבדילה אותו מהנעשה בחוץ. מקלחונים מעוצבים, אם כן, ניחנים הן בהבדלים פונקציונליים הקשורים לעמידות וטיב החומר, והן בנושאים עיצוביים: ככל שמעצב המקלחונים עשה עבודה טובה ומבוקשת יותר, כך מחיר עבודתו צפוי לעלות.
 
הפרשי מחירים הנובעים מהבדלים פונקציונליים (עמידות המקלחון)
 
·         טיב שיש המקלחון.
 
·         טיב חומר הציפוי.
 
·         רמת עמידותה של זכוכית דלת המקלחון.
 
·         רמת עמידותן של דפנות הזכוכית הצדיים שמותקנות בו.
 
יצוין כי שיש שנשמר כמו חדש, וזכוכית שאינה נסדקת ואינה דרושה לליטוש תקופתי, אלא נשמרת כחדשה מהווים סיבה טובה לדרישת מחיר יקר עבור המקלחון, בעוד מקלחון העשוי משיש שחשוף לשריטות ובלאי צבע או זכוכית בעלת נטייה להיסדק ייחשבו למוצרים זולים יותר.
 
מקלחונים מעוצבים
 
הפרשי מחירים הנובעים מהבדלים עיצוביים
 
·         רמת העיצוב של זכוכית המקלחון בדלת הכניסה ובדפנות: זכוכית ויטראז'ים או התזת חול, למשל.
 
·         רמת עיצוב השיש מבפנים: מראה חלק וצבע לבן – לא ברירת מחדל, שינויי טקסטורה בהחלט נדרשים.
 
·         רמת עיצוב הפרזול הפנימי: מדפי אלומיניום וברזים.
 
·         רמת העיצוב של הפרזול החיצוני: ידיות הדלת של המקלחון ומעטפת הדלת.
 
יצוין כי כאשר זכוכית הדלת והדפנות היא במרקם ויטראז'ים או התזת חול, ולא במראה חלק גרידא, השיש מבפנים אינו בהכרח מעוצב חלק אלא מחוספס או בטקסטורה מקורית משולבת, הפרזול הפנימי מורכב ממדפים מעוצבים וברזים כסופים ונוצצים, והידיות שמקדמות אתכם בכניסה לתא הרחצה, כמו גם מעטפת הדלת – מעוצבות ומלוטשות, אלו סיבות טובות לבקש מחיר יקר עבור המקלחון, לעומת מקלחון בעיצוב סטנדרטי, עם זכוכית חלקה ללא אלמנטים מקוריים כלשהם, ידיות בעלות מראה פשוט, ומראה פנימי בעל עיצוב צפוי ללא הפתעות וחידושים. האחרון כנראה יהיה כלכלי יותר מבחינת מחירו הסופי, בשל הירידה ברמת העיצוב.
 
כיצד אתם תוכלו לבחור מקלחונים מעוצבים בלי להתבלבל?
 
יש להכין 2 סוגי רשימות שיבססו את החלטותיכם: הראשונה – דרישותיכם העיצוביות והשנייה – דרישות התקציב, תוך טווחי עליה וירידה אפשריים מהמחיר וסעיפים בעיצוב עליהם ניתן להתפשר. בהגיעכם לחנות מקלחוני א א מראות, אתרו מקלחון שמחירו מכסה את טווח התקציב אשר יצרתם, בהינתן התקנים מעוצבים בתנאים שהצבתם לעצמכם כבלתי ניתנים לערעור.